چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

خرید لوازم التحریر؛ لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر

۳۳۷ بازديد

خرید لوازم التحریر؛ لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر

کم کم فصل مدارس هم در حال شروع شدن می باشد . بوی پائیز برای خیلی از پدر و مادر ها بوی خرید لوازم التحریر مدرسه را می دهد . در این میان والدینی هم هستند که فرزندشان می خواهد پا به کلاس اول بگذارد و از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر اطلاعات کافی ندارند.

  و گاهی این اطلاعات کم سبب خرید  لوازم التحریری اشتباه و نامتناسب با پایه دانش آموز می شود . ما به شما توصیه می کنیم قبل از شروع پروژه‌ی خرید، کاغذی بردارید و لیست خریدهای موردنیازتان را با جزییات بنویسید. منظور از جزییات یعنی همه‌چیز؛ از دفتر و مداد و خط‌کش گرفته تا لباس‌ها و کیف و حتی قمقمه‌ی آب و ظرف غذا. به‌ این‌ ترتیب در شروع سال تحصیلی نه‌تنها جای چیزی در کیف کودک‌تان خالی نخواهد ماند، بلکه ذهن‌تان کاملا مرتب و برنامه‌ریزی می‌شود.

[caption id="attachment_6359" align="alignnone" width="300"]لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان برای اول مهر[/caption]

لوازم التحریر مورد نیاز پایه اول ابتدایی

در مورد کیفیت لوازم دقت کنید. وقتی به دنبال لوازم مدرسه می گردید به معیوب نبودن آنها توجه کنید. در پوشه یا کوله پشتی ای که انتخاب کرده اید پارگی وجود ندارد؟ دفتر سیمی ای که انتخاب کرده اید به خوبی باز و بسته می شود؟ اگر لوازمی خریداری کنید که در طول سال تحصیلی قابل استفاده نباشند از خرید خود کلافه خواهید شد .مطمئن شوید که لوازمی که در حال خرید آنها هستید هیچ گونه عیب و نقصی نداشته باشند.

در ادامه به معرفی لوازم التحریر مناسب دانش آموزان این گروه سنی پایه اول پرداخته ایم :

این نوع مداد ترکیبی از گرافیت و خاک رس و کمی دوده می باشد که بسته به میزان حرارتی که موقع ساخت می بینند، میزان سفتی و نرمی شان متفاوت است. مدادهای خیلی نرم بعلت اینکه نوکش زود گرد می شود و مدام باید تراشیده شود مقرون به صرفه نیست و مدادهایی که نوک خیلی سفت دارند نیز بعد از تراشیده شدن خیلی تیز می شوند و ممکن است در حال شیطنت و بازی در چشم دانش آموزان کم سن فرو روند بنابراین مدادهای با نوک نه خیلی نرم و نه خیلی سفت توصیه می شود. از طرفی مدادهای اتود هم برای دانش آموزان بالاتر از سن دبستان مناسب بوده چون تعویض نوک این مدادها برای بچه های کم سن و سال کار آسانی نیست.

  • مداد شمعی

    مداد شمعی را از ترکیب پارافین و رنگ می سازند و به همین دلیل خیلی مراقب باشید بچه ها بعد از استفاده مدادشمعی دستشان را را به دهان یا چشم نزنند. خرید مداد شمعی روکش دار بهترین راه برای ایمن کردن دانش آموزان در برابر مسمومیت و آلرژی است.

  • ماژیک

ماژیک هم مانند مدادشمعی بهتر است مارک های مرغوب و قابل اطمینان را تهیه نمایید. ماژیک های غیر رسمی که در بازار موجود هستند با عبارت Not Poisoning مشخص می شوند و اگرچه کمی گران تر از دیگر ماژیک ها هستند، برای بچه های کوچک که عادت به دهان بردن همه چیز را دارند مناسب تر است. انواع رنگ های فسفری و روشن ماژیک هم می توانند چشم بچه ها را خسته و ناراحت کنند.

ابزاری مانند گونیا، پرگار و خط کش بخاطر نوک تیز بودن برای دانش آموزان خطرناک هستند بهتر است از انواع پلاستیکی را بجای انواع فلزی برای فرزندانتان خرید نمایید. از خریدن خط کش های بلند و پرگار های فلزی بدون در پوش پرهیز کنید.

برای بچه ها بهتر است مدادتراش مخزن دار تهیه شود تا مدام مجبور به جمع کردن تراشه ها از روی زمین نباشید البته مدادتراش بدون مخزن نیز می توان تهیه کرد ولی بچه ها مدام مجبورند تراشه های مداد را به سطل آشغال بریزند.

مداد پاک کن  ها بیشتر از جنس لاستیک است و ممکن است برای چشم یا پوست آلرژی یا حساسیت ایجاد نماید و با توجه به کوچک بودن سایر آن و زود گم شدن، پاک کن هایی به بازار آمده اند دارای بند بوده و دیرتر گم می شوند.

دفتر هم از دیگر لوازم التحریر اصلی مورد استفاده دانش آموزان است که در انواع متعدد خط دار، 40 برگ، 60 برگ، 80 برگ، 100 برگ و 200 برگ در بازار موجود است. بهتر است که برای بچه های کوچک دفترچه هایی با تعداد برگ کم خرید چون دفترچه های قطور دیرتر تمام شده و مدت در دست دانش آموزان ورق می خورند و ممکن است ورق های دفتر لوله یا کثیف شوند. دفترچه های سیمی یا جلدهای محکم بهترین انتخاب برای همه مقاطع تحصیلی می باشد و بهتر است موقع خرید دفتر، دفترهایی با رنگ و طرح جلد متفاوت بگیرید تا فرزندتان در تشخیص دفترهایش دچار مشکل نشده و برای هر درس یک دفتر با یک رنگ و یا طرح متفاوت اختصاص دهند .

یک جامدادی سبک و قشنگ برای نظم دادن به لوازم التحریرلازم است ، بهتر است جامدادی قابلیت شستشو داشته باشند تا هروقت کثیف شد آن را بشویید .

تجربه نشان داده است که حتماً به یک زونکن  و یا وسیله ای مثل پوشه که برگه های متفرقه کار در کلاس فرزندتان را در آن بگذارید نیاز خواهید داشت.

سخن پایانی

در نهایت لیستی که نوشته بودید را بررسی کنید. گاهی مدارس یک لیست از لوازم مورد نیاز را از قبل به شما می دهند سپس مطمئن شوید که همه لوازمی که در لیست نوشته شده است را تهیه کرده اید.
برای بعضی از درسها ممکن است به وسایل کمک آموزشی خاصی احتیاج داشته باشید. (مثلاً کاغذ شطرنجی ، چرتکه ، چوب خط ، چینه و یا آهن ربا برای فهم بهتر درس علوم ) در این گونه موارد بهتر است با معلم دانش آموز و  یا اولیای دانش آموزان کلاس بالاتر برای انتخاب درست مشورت کنید..

.

می توانید از دیگر محصولات لوازم التحریر سایت ما دیدن فرمائید .


بهترین ها در فروشگاه نیلوفر

 

خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد میکنیم :

آشنایی با مداد ،انواع مداد و کاربردهای مدادهای مختلف در نوشتن

مداد تراش چیست و یک مداد تراش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.